Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Státní pozemkový úřad

Svatava Maradová: Státní pozemkový úřad bude ještě intenzivněji řešit problematiku sucha a eroze půdy

Praha, 5. dubna 2016 – O významu pozemkových úprav pro ochranu půdy, zdrojích financování a výhledu jejich vývoje hovořila ústřední ředitelka Státního pozemkového úřadu Svatava Maradová na semináři „Ochrana půdy, pozemkové úpravy, finanční nástroje“, který se uskutečnil v úterý 5. dubna 2016 v Senátu.

V současné době, kdy se celospolečensky řeší negativní dopady klimatických změn, význam pozemkových úprav roste. Realizují se mokřady, tůně, ochranné nádrže, meze, liniové i plošné výsadby. Pozemkové úpravy řeší aktuální problémy v krajině, jako je vodní a větrná eroze, představují prevenci povodní i sucha a současně přinášejí pestrost a rozmanitost do krajiny. Jejich další funkcí je také řešení uspořádání vlastnických vztahů, kdy se jimi prostorově a funkčně uspořádávají pozemky, scelují se nebo dělí a zabezpečuje se jejich přístupnost a využití.

„Počet rozpracovaných pozemkových úprav se během dvou let zvýšil téměř o 320 %. Zatímco v roce 2013, kdy Státní pozemkový úřad vznikl, jich bylo pouze 85, v loňském roce jsme rozpracovali již 271 úprav,“ zhodnotila současný stav ústřední ředitelka SPÚ Svatava Maradová a dodala: „V tomto pozitivním trendu bychom rádi pokračovali i v následujících letech, neboť pozemkové úpravy významně pomáhají zlepšovat stav krajiny, přispívají k zadržování vody, a tím značně přispívají k boji proti suchu a erozi.“

Semináře pořádaného ve spolupráci se Státním pozemkovým úřadem a Spolkem pro obnovu venkova se zúčastnil mimo jiné i místopředseda Senátu Přemysl Sobotka. Náměstek Ministerstva zemědělství (MZe) Pavel Sekáč hovořil o dotační politice MZe k ochraně půdy v České republice a z pohledu Ministerstva životního prostředí o stejném tématu referoval Jiří Klápště, ředitel odboru obecné ochrany přírody a krajiny.

 

MIM_6312_2.jpg

MIM_6320_2.jpg

MIM_6185_2.jpg 

 

 Hynek Jordán, vedoucí oddělení komunikace a marketingu

Tisk